Få hentet dit asbestaffald

Både private og virksomheder, med adresse i Haderslev Kommune, kan få hentet sit asbestaffald og eternit uden asbest.

Lukket for sagsbehandling i juledagene

Vi holder lukket for al sagsbehandling vedrørende asbest i perioden 23. december - 1. januar. Dette gælder også afhentning af asbestsække.

Du kan dog stadig hente bigbags på genbrugspladserne.

Fra den 2. januar 2025 er det atter muligt at bestille afhentning af dit asbest-affald, ligesom vi genoptager afhentning af det allerede bestilte.

Orienter dig om vores retningslinjer før du bestiller

Det er vigtigt, at dit asbest er pakket og placeret rigtigt. Ellers tager kranbilen det ikke med.

Image added

Retningslinjer for asbest henteordning

For at du kan få afhentet din asbest, er det vigtigt du pakker og placerer det helt korrekt. Læs her hvordan.

Retningslinjer for asbest henteordning

Bestil bigbags og afhentning

Uanset om du er privat eller virksomhed, skal du bestille særlige bigbags, som dit asbestaffald skal pakkes i.

Når du er klar til at dit asbestaffald kan hentes, skal du selv bestille afhentning.

Du gør begge dele via vores selvbetjening for affald.

Hvis du skal bruge mere end 1 bigbag/har mere end 1 tons affald, skal du huske at anmelde det på bygningsaffald.dk 14 dage før du påbegynder dit arbejde.

Klik på linket og skriv din adresse. Herefter kan du bestille bigbags eller afhentning.

Bestil bigbags og afhentning ved at klikke her.