Bestyrelsen i Provas
Som bestyrelse er det vores opgave at sikre den fortsatte strategiske udvikling af Provas Holding A/S og dets fire datterselskaber.
Bestyrelsen består af repræsentanter for henholdsvis ejeren Haderslev Kommune, forbrugerne og medarbejderne.
Bestyrelsen sidder i fire år, hvorefter der skal vælges en ny. Den nuværende bestyrelse tiltrådte 3. januar 2022.
Har du spørgsmål eller bemærkninger til bestyrelsen, er du velkommen til at ringe til administrerende direktør Esge Homilius på telefon 23 62 98 82. Så sørger han for at videreformidle din henvendelse.
Benny Bonde
Thies Mathiasen
Lone Ravn
Jan Gilling Timmermann
Forbrugervalgt til
Provas-Haderslev Vand A/S &
Provas-Haderslev Spildevand A/S
Sune Hald
Forbrugervalgt til
Provas-Haderslev Vand A/S &
Provas-Haderslev Spildevand A/S
Karina Holdt Filtenborg
Medarbejdervalgt til
Provas Holding A/S &
Forsyningsservice A/S
Tommy Schultz
Medarbejdervalgt til
Provas Holding A/S &
Forsyningsservice A/S
Jannie Boysen Westergaard
Medarbejdervalgt til
Provas Holding A/S
Dagsordner og referater
Find vores dagsordner og referater her. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.
Møderække
Følgende møder er planlagt for 2024:
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 25. januar kl. 15:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 22. april kl. 15:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 29. august kl. 15:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 3. oktober kl. 9:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 9. december kl. 15:00
Følgende møder er planlagt for 2025:
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 23. januar kl. 15:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 23. april kl. 15:00
Bestyrelsen mødes også til den årlige generalforsamling.
Møderne er ikke offentlige, men du kan læse om drøftelser og beslutninger i referaterne.
Forretningsorden
Efter selskabsloven skal bestyrelsen ved en forretningsorden aftale, hvordan den vil udføre sit hverv. Formålet er bl.a. at sikre, at arbejdet i bestyrelsen foregår efter de gældende regler for selskabet, og på en praktisk og hensigtsmæssig måde.
Forretningsordenen vedtages af og gælder kun for bestyrelsen og i et vist omfang også for direktionen.
Du kan læse vores forretningsorden som pdf ved at klikke på den blå boks.
Forretningsorden for bestyrelsen i Provas Holding A/S samt datterselskaber 2022-2025 (pdf)
Bestyrelsens sammensætning i Provas Holding A/S samt datterselskaber
Bestyrelsen arbejder som en "enhedsbestyrelse" i bestyrelserne for Provas Holding A/S og datterselskaber.
At arbejde som enhedsbestyrelse indebærer, at forbruger- og medarbejderrepræsentanter, der ikke formelt indvælges i alle bestyrelserne, udpeges som observatører og tager del i alle bestyrelsesmøder, der afvikles som et samlet møde.
Bestyrelsesmedlemmerne består af 4 generalforsamlingsvalgte, 2 forbrugervalgte og 3 medarbejdervalgte.
Ramme- og ejerforhold
Hos Provas løser vi mange vigtige samfundsopgaver. Med disse opgaver følger klare krav og rammer.
Her beskrives de forskellige rammer, som Provas arbejder inden for.